att vara just det, trasig

jag bestämde mig för att göra en blogg eftersom att i dagens samhälle händer så sjukt mycket runt alla ungdomar. Depressioner, ångest, panikattacker och så mycket mer är en del av ungas vardag. Även min. 
Det är egentligen inte så konsigt att de yngre testar röka, dricker och för en del även testar droger. För redan när barnen blir tonåring läggs pressen på dem, det handlar om betyg, kärlek, att inte vara nöjd med sig själva och att testa skada sig själv. Och med att skada sig själv menar jag då inte bara att ta ett rakblad och dra över armen eller höften. Utan även att dricka alkohol för att döva smärta och glömma nuet, röka för att dämpa ångest och panik. Och hur blir dessa barn tolkade? 
Problembarn.
I detta samhälle är man ett problem barn om man ständigt handskas med sin ångest, brottas med demonerna inombords, jagas av soc och hotas att tas ifrån sin familj. Är du det? NEJ.
 
 
Vissa VÅGAR inte ens visa sin smärta, vissa KAN inte, vissa känner sig ENSAM och vissa måste UTTRYCKA sin smärta. Alla är vi olika. Alla har olika behov, olika tankar och olika förutsättningar för att lyckas lika bra som andra här i livet. 
 
Men med tanke på att jag gått igenom en hel del så tänker jag försöka skriva om det mesta. Och jag kommer även alltid finnas här för de som har det jobbigt och behöver snacka. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: